+ Reply to Thread
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 27
  1. #11
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    19,600
    Thanks
    3,256
    Thanked
    4,044
    Reviews
    8
    Achievements:Topaz Star - 500 postsAmber Star - 2,000 postsAmethyst Star - 5,000 postsEmerald Star - 10,000 postsRuby Star - 15,000 posts

    Default Re: Terrified of birth

    And I don't mean directed pushing. My body was pushing and I was clenching. Haha.

    Sent from my GT-I9300 using BubHub

  2. #12
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    My house
    Posts
    1,990
    Thanks
    276
    Thanked
    277
    Reviews
    0
    Achievements:Topaz Star - 500 posts

    Default Terrified of birth

    I think it is more being scared of the unknown more than scared of labour itself.

    Inform yourself. Don't watch videos if you think they will freak you out. But start reading. Read the birth stories on here. Research calm/hypno birthing and see if they are for you.

    Birth Skills by Juju Sundin is a great book about tips/techniques for labour/delivery.

    I've also heard great things about the books by Ina May.

  3. #13
    London's Avatar
    London is offline “I think we're losing our sense of humor instead of being able to relax and laugh at ourselves" - Betty White
    Winner 2012 - BubHubber you'd like to meet IRL
    Winner 2012 - Best Avatar

    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Perth
    Posts
    11,392
    Thanks
    1
    Thanked
    4,936
    Reviews
    0
    Achievements:Topaz Star - 500 postsAmber Star - 2,000 postsAmethyst Star - 5,000 postsEmerald Star - 10,000 posts
    Quote Originally Posted by Boobycino View Post
    Lol I refused to push and kept saying I wanna go home. Lol.

    Sent from my GT-I9300 using BubHub

    I was pushing 'wrong'. The midwife said 'ahhh how are you pushing?' and I said 'umm..kinda with my tummy?' and she goes 'yeah...try doing a poo' I was like WTF NO! Hahha was not aware that was how it was done.

  4. #14
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    270
    Thanks
    2
    Thanked
    45
    Reviews
    0
    I was never afraid of birth, not at all. The big part that scared me, (and still does with my 2nd due soon!) - is the 18+ years of raising a kid. ARGH.

    I just kept reminding myself - I can handle this. Birth takes 1 day. I can handle 1 day. Even if it's the worst pain of my life - it's just ONE day (or actually a short 5 hours, as it happened).

    Definitely invest in some calm birth workshop or similar. Your fears are real, and you need to find an outlet and a calm way to manage them, before you get to that point.

    Before you know it, you'll be over your 1 day of labour, and you'll have an intense few years of raising a baby, feeding, settling, sleeping, non-sleeping, childcare, school, bumps & accidents, whinging, toilet-training, and blah blah blah. THAT's what scared me, and still does.

  5. #15
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    665
    Thanks
    115
    Thanked
    85
    Reviews
    0
    Achievements:Topaz Star - 500 posts
    not in the slightest worried about any of that sunnyskies! lol
    I am bad with pain and yes keep telling myself thousands of people all over the world do this everyday its one of the most natural things... i will invest in some books and have been browsing youtube for waterbirths as this is something im interested in thanks for the tips ladies. I can do this... i have no choice.. lol

  6. #16
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    4,994
    Thanks
    3,722
    Thanked
    1,977
    Reviews
    0
    Achievements:Topaz Star - 500 postsAmber Star - 2,000 posts

    Default Re: Terrified of birth

    When the time comes your body just takes over and you cope.

    Honestly its not as horrifying as i thought it would be. Many women even go back for round two lol!

    Definitely read up on and study childbirth. It will help know what to expect and to prepare. And enjoy the ride! Pregnancy and childbirth really is such an amazing experience

    Sent from my GT-I9100T using BubHub

  7. #17
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    4,994
    Thanks
    3,722
    Thanked
    1,977
    Reviews
    0
    Achievements:Topaz Star - 500 postsAmber Star - 2,000 posts

    Default Re: Terrified of birth

    Quote Originally Posted by JessicaBailey View Post
    not in the slightest worried about any of that sunnyskies! lol
    I am bad with pain and yes keep telling myself thousands of people all over the world do this everyday its one of the most natural things... i will invest in some books and have been browsing youtube for waterbirths as this is something im interested in thanks for the tips ladies. I can do this... i have no choice.. lol
    Look into your choices of pain relief too if you have a low pain threshold. That might help ease your worry too.

    Wishing u a happy and healthy pregnancy and birth xx

    Sent from my GT-I9100T using BubHub

  8. #18
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    2,392
    Thanks
    1,519
    Thanked
    885
    Reviews
    0
    Achievements:Topaz Star - 500 postsAmber Star - 2,000 posts
    I was scared of birth and pain and of the possibilities of things going wrong. For me antenatal classes helped. The other thing was when my sister told me to not focus on negatives it doesn't help and to just think that everything will be fine. Sounds obvious but was something i really needed to hear at the time. All the best, it will all work out fine.

  9. #19
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    19,600
    Thanks
    3,256
    Thanked
    4,044
    Reviews
    8
    Achievements:Topaz Star - 500 postsAmber Star - 2,000 postsAmethyst Star - 5,000 postsEmerald Star - 10,000 postsRuby Star - 15,000 posts

    Default Re: Terrified of birth

    Quote Originally Posted by London View Post

    I was pushing 'wrong'. The midwife said 'ahhh how are you pushing?' and I said 'umm..kinda with my tummy?' and she goes 'yeah...try doing a poo' I was like WTF NO! Hahha was not aware that was how it was done.
    Haha yeah actually when I told a friend I'd had katelyn she said "did you have her naturally?" "Yep!" "How weird is it feeling like your pooping?!?!"

    Omg why did nobody tell me it feels exactly like pushing out a poop. I'd been told sometimes people do poop. But not that pushing feels like pushing poop. I kept crying and begging the mw to tell me if I was pooping. And apologising to Df if I pooped.

    I just was soooooooooooo afraid I'd poop. I decided the mw was lying so I'd poo on the floor just to prove her wrong!!!

    Nope. Not poop. Baby.

    Sent from my GT-I9300 using BubHub

  10. #20
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    941
    Thanks
    425
    Thanked
    296
    Reviews
    0
    Achievements:Topaz Star - 500 posts
    The pain is a slow build up when you do it naturally ( for most) it's like a cramp that increases over time . When in established labour these cramps become regular , in between the pain is rest time , you won't feel pain , eventually the pain does become quite hard to cope with but for most this signals the end is close. then your actually using the cramps to push the baby out .

    It's pretty painful but you are so focused and so in the moment your ability to cope is far better . I've had 3 drug free vaginal births ( asked for epidural but never got one !!???) and I'm the biggest wimp .... Cannot even wax my legs . It's scary but you get through with the right mind set.


    Everyone has a different approach to birth, everyone's labour is unique. Don't read horror stories( my first birth was a horror ) they happen but don't apply it to your labour. Don't over read or over think. Enjoy being pregnant . The labour day will be what it is and as a human you have instinct and you will get through it and be so so proud! My second labour was the most joyous day of my life . I hope that for you.

    Don't worry about it too much for now , you have a while to go and you may find you cope well and may even enjoy it.

    I recommend signing up for calm birth , it will help you see birth as natural and empowering . Good luck , we are all terrified but its SO worth it xx hug


 

Similar Threads

  1. terrified!
    By rach0507 in forum Pregnancy & Birth General Chat
    Replies: 2
    Last Post: 12-09-2012, 12:50
  2. Terrified of the bath...
    By faroutbrusselsprout in forum General Parenting Tips, Advice & Chat
    Replies: 8
    Last Post: 30-03-2012, 04:01
  3. Replies: 14
    Last Post: 26-03-2012, 20:18

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
FEATURED SUPPORTER
TPS Health Physiotherapy and PilatesTPS Health Physiotherapy and Pilates has three clinics located at Morningside, Redlands and Lutwyche. We offer pre and ...
FORUMS - chatting now ...
IVF/FET April & May chatConception & Fertility General Chat
New mattress- onebed?General Sleeping & Settling Chat
I am... #20General Chat
April/May TTC group chatConception & Fertility General Chat
Private health insurance vs extrasPrivate Health Insurance Discussion
REVIEWS
"Pigeon teats rule!"
by Alex
Pigeon PP Wide Neck reviews ›
"Wonderful natural Aussie made product!"
by Mrstwr
Baby U Goat Milk Moisturiser reviews ›
"Replaced good quality with cheap tight nappies"
by Kris
Coles Comfy Bots Nappies reviews ›