Announcement

Collapse
No announcement yet.

Can you help me with the Baby Bonus NEW RULES??!?!?!!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Can you help me with the Baby Bonus NEW RULES??!?!?!!?

    So apparently the new "rules" to the baby bonus are c*ap!!! LOL!! Is it true that if we (as a family) earn over $75,000 per year that we do not recieve the BB?!?!?! And what is the BB now????

    Thanks everyone!!!

  • #2
    As far as I am aware the baby bonus hasn't changed. Your family income can't be more than $75k in the 6 month period immediately after your baby is born.

    It has been that way since Jan last year.

    Comment


    • #3
      hummmmmmmmmmmmmmmmmm oh so what is the BB???

      Comment


      • #4
        i think its $5000

        Comment


        • #5
          $5000 over 13 fortnightly installments

          Comment


          • #6
            great! Looks like i will recieve it after all!!! YAY!!!

            Comment


            • #7
              yep basically what PP have said. Personally I think the installment payment is stupid it ends up being more wasteful IMO

              Comment


              • #8
                I will be buying a new bed!!! Oh yeah!!!!!!

                Comment


                • #9
                  Yeah it was definately better to get it in a lump sum..without that lump sum, we couldnt of moved etc when our twins were born....

                  Comment


                  • #10
                    lump sm could have made a hude difference to us....ah well, free money

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Waiting for my Baldies View Post
                      I will be buying a new bed!!! Oh yeah!!!!!!
                      yeah you'll need more sleep

                      Comment


                      • #12
                        didnt they do the lump some because people were spending it on tvs. they dont think it could help people with houses. dumb!

                        Comment


                        • #13
                          LOL!!!! Nah, i dont want to kick DH out, i am already finding it annoying not to be able to sleep on my tummy!!!! Poor DH is putting up with me being a complete octopus in bed! Legs here.....arms there!!!!! LOL!!! We need a bigger bed so i can keep him in and then when bubba is born, it can stay as well!!!! LOL!!!!

                          Comment


                          • #14
                            Yeah all those damn single mothers buying plasmas! Tsk Tsk, they always ruin it for everyone!

                            Comment


                            • #15
                              I wonder how many ppl actually went out and bought a 'plasma'? I bet it was bugger all

                              WFMB - Go the king bed! We have recently upgraded to a king and it is heaven! Me and dp both like to spread out so we both sleep much better now

                              Comment

                              Working...
                              X