PDA

View Full Version : Any Dutch mums around?

Marieke1
23-03-2007, 13:31
Hallo, zijn er nog meer (nieuwe) moeders uit Nederland in Sydney?

Dutchie
28-03-2007, 18:22
Hoi Marieke!
Ik woon in Brisbane en ben net zwanger met onze eerste! Schiet je helaas niet echt veel mee op, maar ja!:)

Groetjes,
Judith

Marieke1
29-03-2007, 14:06
Ha Judith, wat jammer dat je zover weg woont! Wanneer ben je naar Australie verhuisd?

Dutchie
29-03-2007, 22:12
We zijn in februari vorig jaar verhuisd. Mijn man is van Brisbane en hij wou naar huis, vandaar! Ik moet nog best wennen en heb soms wel heimwee - vooral omdat iedereen zo ver weg is! En dat is vooral nu een beetje lastig (eerste kindje enz enz). Maar voor de rest is het wel heerlijk hier en heb ik het best naar m'n zin. En jij?

Marieke1
30-03-2007, 08:28
Ha dutchie, ik heb je een pm gestuurd! Marieke

amoz
05-06-2007, 23:30
Ik woon ook in Brisbane en ben moeder van Hylke (13W). Er is een NLse playgroup in Brisbane, weet de details niet, maar kan er zo achter komen. Interesse?

DutchMum
14-06-2007, 09:02
Hier nog een Nederlandse mama van 3 jongens (9 maanden, 2,5 en 4 jaar) in Brisbane!
Wij zijn hier sinds maart jl. en het bevalt ons heel goed!

Die playgroup in Brisbane klinkt leuk, waar en wanneer is dat?

Groetjes,
Linda, mv 3 boys

Dutchie
17-06-2007, 23:19
Definitief interesse in de speelgroep! Beetje vroeg - ben namelijk pas 17 weken zwanger, maar goed om alvast de details te weten!

Bedankt!
Judith

amoz
21-06-2007, 20:47
Hier op het nippertje een antwoord. De volgende Playgroup is nl zondag 24/6 al! Ik heb het emailadres van degene die het organiseert (Hanneke). Stuur me effe een PMetje als je die wilt hebben. Hieronder info over de Playgroup:

zondag 24 juni a.s. om 10.30 uur in ************************ (please PM me for details)

Over de locatie:
dit is een bijzonder leuk park in het zuiden van Brisbane niet ver van de pacific motorway. Kangaroes komen gewoon in groepjes naar je toe en ook kun je geregeld de koala's boven in de bomen bewonderen. Verder is er een mooi gebouw waar 2 weeskoala's te zien zijn en waar een film en andere voorlichting gegeven wordt over Australische bushdieren. Ook is er een klein winkeltje waar je souveniertjes (geen eten/drinken) kan kopen. De mooie, grote schaduwrijke vallei heeft geen speeltuin, dus het is handig om een bal, hockey sticks, etc. mee te nemen.

Vooral voor de mensen die geinteresseerd zijn in een Dutch School in/bij Brisbane is het goed om te komen, want mensen, die in opdracht van het consulaat bezig zijn met de eerste aanzet voor een Dutch School in Brisbane, zullen ook aanwezig zijn en willen graag de interesse peilen. Verder probeer ik iemand (mogelijke onderwijzeres voor de school) uit te nodigen, die misschien wat ideeen kan geven over de leerstof en groepenindeling.

Graag tot ziens!!!

veve
21-06-2007, 21:18
please guys .. :laughing: I find this thread hard enough to moderate as it IS!!!

dont mention WHERE you are having gatherings - there are too many people who lurk on public forums, purely with the intent to cause trouble ..

keep yourselves safe- keep the details secret and share only through PM

xx
Jen

amoz
22-06-2007, 20:20
Oops, sorry! But your dutch is a bit dissapointing, hey! ;)

veve
22-06-2007, 22:02
Oops, sorry! But your dutch is a bit dissapointing, hey!

:laughing: if I didn't have to use an internet translator to read this thread I could POST in dutch :p

sorry :o :laughing: back on topic!!

xx
Jen

Subi
28-06-2007, 16:45
Dag allemaal

Ik woon sinds kort in Brissie met mijn man en 2 jaar oude zoon Max, die we tweetalig opvoeden. Ik zou een NL speelgroep leuk vinden zodat hij en ik de taal bijhouden. Wie kan er svp de gegevens naar mij doorsturen? Alvast bedankt!

Takkelijntje
15-04-2008, 08:56
Oh wat onwijs leuk zeg! Jullie hebben elkaar gevonden lees ik! Woon zelf iets te ver weg om naar een playgroup te komen in Brisbane, maar het contact is zo leuk!

Kirstand2
31-07-2008, 19:58
Hi takkelijntje,
Ben een Nederlandse moeder van twee kinderen. Tess 12 en Liron 7 maanden. Ik woon al 11 jaar in Sydney (Surry Hills) .
Woon jij hier in de buurt?
Kirsten

kiwibird27
08-09-2008, 08:42
Hello Dutchies, please will u read my Moving to Holland thread in the expat's living overseas section, I need your advise about moving there!!!

DutchInOz
28-01-2009, 17:13
Hoi, ik ben net naar Sydney verhuisd met man (Engels) en baby (8 maanden) na een jaar in Melbourne. Is er een Nederlandse group (of evt internationale group) in Sydney?