PDA

View Full Version : dutch mum to

bibi
07-03-2008, 08:32
:wave:Hi are there more dutch mums out there.I ve been in australia for six years my best friend unf.left she went back to holland , i miss doing a bakkie.I live on the central coast nsw and have not met any dutchies so i wondered if there is any out there who would like to chat ive got a five month old bub and its really good to be a mum but i try to sing dutch kinderliedjes but i cant remember many i am 37 so the songs are pretty old:laughing: if any one has an idea how to track the old lullabies pls let me know ....looking forward

Takkelijntje
14-04-2008, 10:13
Hi Bibi, kom je een bakkie bij mij doen? Een echte? Met een stukje appeltaart?
Waar woon je precies? Ik woon een uur ten noorden van Coffs Harbour en een 20 minuten weg van Grafton...dus als het in de buurt is, voel je vrij een lijntje uit te gooien ben zelf mama van 4:ecomcity:.

Groetjes Annemieke

bibi
14-04-2008, 16:05
ha wat leuk,ik heb al heel lang niet meer op deze site gekeken want ik kreeg helemaal geen response.Helaas woon ik een aardig stukje van je vandaan ik woon een 40min.onder new castle nsw. Maar goed we kunnen wel :ecomcity:hoe bevalt het in oz?Mis je holland,ik mis de gekke kneuterige dingen maar verder ben ik hier gelukkig met mn man en mn nieuwe bub maar zoals ik al zei ik ken helaas geen nederlanders hier en t is natuurlijk wel lekker om het af en toe te babbelen. Ik spreek met mn beste vriendin in nederland 1keer per week maar dat is al. Hoe is het in coffs ben er twee keer geweest ook een leuke plaats zijn je kids hier geboren? wel ik hoor die van mij wakker worden het feest gaat weer beginnen:laughing: nee hoor hij is een makkelijk mannetje.Fijne dag hoop je snel weer te schrijven groetjes bianca:wave:

Takkelijntje
15-04-2008, 08:54
Hoi Bianca!

Zal ik je mijn emailadres pb'en, misschien kunnen we gaan mailen? Als je het leuk vind uiteraard...
Wij hebben een poosje in de buurt van Newcastle gewoond, bij mijn schoonouders in, Raymon Terrace om precies te zijn, Newcastle ken ik wel! Waar woon je dan precies? ik zal je even een pb'tje sturen, vind het toch niet helemaal proper om alles open neer te zetten.....

Annemieke

Dutchie
28-04-2008, 22:14
Hoi Bibi!
Ik heb een zoontje die bijna 6 maanden is en ik zing me de hele dag suf! Van Berend Botje tot Dikkertje Dap. Ik heb een boek met "Liedjes uit de oude doos" (ben namelijk zelf ook al 32, dus ken alleen de "klassiekers") en haal daar inspiratie uit.
Wat het ook goed doet zijn klap liedjes - weet niet of je die ene kent van de cowboy op de prairie? Nou, daar is hij helemaal gek op!Vreemde jongen. :D

Groetjes!
Judith

Hammer
30-04-2008, 14:23
Hallo landgenoten :-)

Ik woon in de buurt van Coffs Harbour, zo'n 20 minuten ten zuiden. Ben nu 36+ weken zwanger van de eerste en ik ben ook al druk bezig met het verzamelen van nederlandse kinderliedjes e.d. Mijn vader komt over 6 weken hierheen en ik heb hem om wat boekjes van nijntje gevraagd. En natuurlijk Zwitsal produkten. Als iemand in de buurt is, kom dan een lekker bakkie doen en als je mij genoeg tijd geeft, dan komt ook de nederlandse appeltaart op de tafel. Woon nu bijna 3 jaar in Australie, maar pas 6 maanden aan de oostkust.

groetjes Ellen

mamae
20-06-2008, 15:11
Hoi dames,

Wij wonen in Perth! Mijn dochtertje is nu anderhalf en zij heeft voor haar eerste verjaardag de cdverzameling '25 uur kinderen voor kinderen' gekregen. Wat een feest! Ze vind het geweldig en ik ook.

Groetjes